Na vyučovacích hodinách geografie sa v 5. až 9. ročníku v rámci jednotlivých učebných tém, či prierezovej témy environmentálna výchova, pravidelne venujeme problematike životného prostredia. So žiakmi pozeráme dokumentárne filmy, diskutujeme o nich, pracujeme na projektoch s environmentálnou tematikou, zbierame papier. Naši žiaci vedia, prečo je dôležité recyklovať, vysádzať stromy, viac chodiť pešo, využívať na prepravu bicykle alebo ako môžu prispieť k tomu, aby sa znížil objem odpadu, ktorý vyprodukujú.
![](https://marianska.sk/wp-content/uploads/2023/03/Fotografia-1-1280x960.jpg)
![](https://marianska.sk/wp-content/uploads/2023/03/Fotografia-2-1280x960.jpg)
![](https://marianska.sk/wp-content/uploads/2023/03/Fotografia-3-960x1280.jpg)
Žiaci 5.A s projektami o prírodných krajinách na Zemi, v rámci ktorých sme sa zaoberali ochranou prírody, chránenými a ohrozenými druhmi rastlín a živočíchov, problematikou globálneho otepľovania, znečisťovania vody, rozširovania púští a výrubom lesov.
![](https://marianska.sk/wp-content/uploads/2023/03/Fotografia-4-1280x960.jpg)
![](https://marianska.sk/wp-content/uploads/2023/03/Fotografia-5-1280x960.jpg)
Žiaci 6.A pri prezentovaní projektu o domácej čističke vody, ktorú sami vytvorili pomocou PET fľaše a rôznych filtračných vrstiev (štrk, piesok, aktívne uhlie, vata a pod.). Pozornosť venovali príčinám znečistenia vodstva na Zemi a vplyvu znečistenej vody na živé organizmy.
Mgr. Katarína Oberfrancová