Výchovná poradkyňa: RNDr. Andrea Hrušková
Poradenský deň: Štvrtok od 8:00 do 10:45 a podľa dohody (konzultáciu si môžete vopred dohodnúť prostredníctvom e-mailu)
E-mail: hruskova@marianska.sk
Kariérová poradkyňa: Mgr. Katarína Oberfrancová
Poradenský deň: Štvrtok od 11:00 do 13:30 hod. a podľa dohody (konzultáciu si môžete vopred dohodnúť prostredníctvom e-mailu)
E-mail: oberfrancova@marianska.sk
Sociálny pedagóg: Mgr. Michaela Bátorová
Poradenský deň: Pondelok – Piatok podľa dohody (konzultáciu si môžete vopred dohodnúť prostredníctvom e-mailu)
E-mail: batorova@marianska.sk
Možnosti štúdia na SŠ – prehľady a štatistiky – informácie
Prijímacie skúšky na stredné školy v školskom roku 2023/2024
Gymnáziá, stredné odborné školy, školy umeleckého priemyslu a konzervatóriá
Prvý termín
- Pre odbory vzdelávania, v ktorých sa vyžaduje overenie špeciálnych schopností, zručností a nadania sa určuje termín konania prijímacích skúšok na 29. apríl 2024 a v prípade potreby, vzhľadom na počet uchádzačov, aj 30. apríl 2024 a 26. apríl 2024.
- Pre odbory vzdelávania, v ktorých sa nevyžaduje overenie špeciálnych schopností, zručností a nadania sa určuje termín konania prijímacích skúšok na 2. máj 2024 a v prípade potreby, vzhľadom na počet uchádzačov, aj 3. máj 2024.
Druhý termín
- Pre odbory vzdelávania, v ktorých sa vyžaduje overenie špeciálnych schopností, zručností a nadania sa určuje termín konania prijímacích skúšok na 9. máj 2024 a v prípade potreby, vzhľadom na počet uchádzačov, aj 10. máj 2024 a 13. máj 2024.
- Pre odbory vzdelávania, v ktorých sa nevyžaduje overenie špeciálnych schopností, zručností a nadania sa určuje na 6. máj 2024 a v prípade potreby, vzhľadom na počet uchádzačov, aj 7. máj 2024.
Riaditeľ strednej školy zverejní na výveske školy a na webovom sídle školy zoznam uchádzačov podľa výsledkov prijímacieho konania 17. mája 2024 (v čase od 0:00 do 23:59 hod.).
Uchádzač alebo zákonný zástupca neplnoletého uchádzača najneskôr do 22. mája 2024 (23:59 hod.), písomne potvrdí strednej škole prijatie na vzdelávanie.
Ďalší termín
Termín konania sa prijímacích skúšok pri nenaplnenom počte miest na stredných školách pre žiakov, ktorých možno prijať do tried prvého ročníka (okrem stredných škôl s osemročným vzdelávacím programom) je 18. jún 2024.
Riaditeľ strednej školy zverejní na výveske školy a na webovom sídle školy zoznam uchádzačov podľa výsledkov prijímacieho konania 21. júna 2024 (v čase od 0:00 do 23:59 hod.).
Uchádzač alebo zákonný zástupca neplnoletého uchádzača najneskôr do 26. júna 2024 (23:59 hod.) písomne potvrdí strednej škole prijatie na vzdelávanie.
Stredné športové školy
Overenie špeciálnych schopností, zručností a nadania v odboroch vzdelávania sa na stredných športových školách koná v dvoch fázach:
Prvá fáza – termín overenia športového nadania: 18. marec až 12. apríl 2024 (pre všetky druhy športov)
Druhá fáza – termín overenia zdravotnej spôsobilosti:
– 29. apríl 2024 a v prípade potreby, vzhľadom na počet uchádzačov, aj 30. apríl 2024 a 26. apríl 2024 (1. termín)
– 9. máj 2024 a v prípade potreby, vzhľadom na počet uchádzačov, aj 10. máj 2024 a 13. máj 2024 (2. termín).
V zmysle Školského zákona (§ 2) je žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP) žiak, ktorý má zariadením výchovného poradenstva a prevencie diagnostikované špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby, okrem detí umiestnených do špeciálnych výchovných zariadení na základe rozhodnutia súdu.
Žiakom so ŠVVP je žiak:
- so zdravotným znevýhodnením, so zdravotným postihnutím, žiak chorý alebo zdravotne oslabený, žiak s vývinovými poruchami alebo žiak s poruchou správania.
- Žiakom so zdravotným postihnutím je žiak s mentálnym postihnutím, sluchovým postihnutím, zrakovým postihnutím, telesným postihnutím, s narušenou komunikačnou schopnosťou, s autizmom alebo ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami alebo s viacnásobným postihnutím.
- Žiakom chorým alebo zdravotne oslabeným je žiak s ochorením, ktoré je dlhodobého charakteru a žiak vzdelávajúci sa v školách pri zdravotníckych zariadeniach.
- Žiakom s vývinovými poruchami je žiak s poruchou aktivity a pozornosti alebo žiak s vývinovou poruchou učenia.
- Žiakom s poruchou správania je žiak s narušením funkcií v oblasti emocionálnej alebo sociálnej okrem žiaka uvedeného v predošlom bode.
- zo sociálne znevýhodneného prostredia žijúci v prostredí, ktoré vzhľadom na sociálne, rodinné, ekonomické a kultúrne podmienky nedostatočne podnecuje rozvoj mentálnych, vôľových, emocionálnych vlastností dieťaťa alebo žiaka, nepodporuje jeho socializáciu a neposkytuje mu dostatok primeraných podnetov pre rozvoj jeho osobnosti.
- s nadaním, ktorý má nadpriemerné schopnosti v intelektovej oblasti, v oblasti umenia alebo športu alebo v týchto oblastiach dosahuje v porovnaní s rovesníkmi mimoriadne výkony a prostredníctvom výchovy a vzdelávania sa jeho nadanie cielene rozvíja.
Špeciálnou výchovno-vzdelávacou potrebou je požiadavka na úpravu podmienok, obsahu, foriem, metód a prístupov vo výchove a vzdelávaní pre žiaka, ktoré vyplývajú z jeho zdravotného znevýhodnenia alebo nadania alebo jeho vývinu v sociálne znevýhodnenom prostredí, uplatnenie ktorých je nevyhnutné na rozvoj schopností alebo osobnosti žiaka a dosiahnutie primeraného stupňa vzdelania a primeraného začlenenia do spoločnosti.
Výchovu a vzdelávanie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v triedach škôl a školských zariadení určených pre deti alebo žiakov bez špeciálnych výchovno-vzdelávacích potrieb nazývame školská integrácia.
Cieľom primárnej prevencie je pomáhať deťom osvojiť si zdravý životný štýl, naučiť ich účelne využívať voľný čas, motivovať u nich utváranie protidrogových postojov a poskytnúť im informácie o príčinách a dôsledkoch látkových a nelátkových závislostí.
Žiaci našej školy:
- sa učia pod vedením pedagógov zdravému spôsobu života,
- besedujú o problematike látkových a nelátkových závislostí, zdravom životnom štýle, duševnom zdraví či šikanovaní so psychológmi z Centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie Prievidza, lekármi a zdravotnými sestrami z Regionálneho ústavu verejného zdravotníctva Prievidza a príslušníkmi Mestskej polície Prievidza,
- využívajú posilňovňu, cvičnú kuchynku, ponuku krúžkov a súťaží na zmysluplné voľnočasové aktivity,
- sú zapojení do programu Cesta k emocionálnej zrelosti a programu Vieme, že…,
- tvoria literárne a výtvarné práce vyjadrujúce ich záporný postoj k drogám,
- využívajú schránku dôvery na chodbe školy,
- zapájajú sa do akcií: Detský čin roka, Deň narcisov, Vianočná kvapka krvi a i.,
- pripravujú tematické nástenky, školské relácie a pod vedením vyučujúcich sa zúčastňujú aktivít pripomínajúcich významné dni ako: Svetový deň duševného zdravia, Medzinárodný deň bez fajčenia, Svetový deň AIDS, Medzinárodný deň za odstránenie rasovej diskriminácie, Svetový deň zdravia, Deň Zeme, Svetový deň bez tabaku, Medzinárodný deň rodiny, Svetový deň životného prostredia, Svetový deň boja proti drogám.