Žiaci 9.AB na hodine Fenomény sveta pracovali v skupinách a rozoberali „ako môžu prispieť ku zníženiu dopadov klimatickej zmeny“. Prvou úlohou bolo správne zaradiť klimatické opatrenia do kategórií – a, zníženie množstva skleníkových plynov, ktoré už sú v atmosfére; b, predchádzanie vzniku skleníkových plynov; c, opatrenia, ktoré vedú k adaptácii, prispôsobeniu sa dopadom klimatickej zmeny.
Následne opatrenia roztriedili na tie, ktoré používajú a ktoré nie. Nad opatreniami na ktoré odpovedali, že ich nepoužívajú, začali premýšľať, diskutovať a klásť si otázky, či by boli ochotní ich zaradiť do svojho života.
Zdroj námetu pre aktivitu je zo stránky https://ucimoklimatu.cz/.
Voda a zmena klímy spolu veľmi úzko súvisia o čom sa presvedčili žiaci 8.B skupina Fenomény sveta. Nie je to len topenie horských ľadovcov a zvyšovanie morskej hladiny ale aj sucho a výkyvy počasia. Žiaci dostali text s problematikou, ich úlohou bolo odpovedať na otázky v pracovnom liste. Niektoré otázky vychádzali z textu, hlavnou úlohou bolo čítať s porozumením. Niektoré otázky boli založené na kritickom myslení, spájaní súvislosti a ich úlohou je naučiť žiaka vedieť stručne sformulovať svoje tvrdenie. Otázky typu ktoré dôsledky zmeny klímy ti pripadajú najzávažnejšie a prečo? Ktoré z informácií ťa najviac zaujali a prečo? pomáhajú rozvíjať samostatnosť a sebadôveru v presadzovaní svojho názoru na základe argumentovania faktov.
Zdroj námetu pre aktivitu je z Environmentálni výchova pro ZŠ a SŠ: tři kroky k aktivnímu vyučovaní / Petra Šebesová, Petra Šimonová
Žiaci 5.B na hodine Fenomény sveta vytvorili práce Príroda volá o pomoc. Zobrazili v čom vidia najväčšie problémy a hľadali riešenia ako pomôcť.