Na hodinách biológie sa veľmi radi hráme a pritom si opakujeme a dopĺňame učivo. Kedže sme nestihli celú hru minulú hodinu, tak sme to dnes pred jesennými prázdninami dokončili a výborne sa zabavili.

Túto hodinu biológie bolo v 6.B rušno. Pani učiteľka Iliašová nám povedala, že ak budeme dobrí, tak sa s nami zahrá hru. Všetci sme boli zvedaví, čo to asi vymyslela? Máme voľnú hodinu? Bude to zábavné?  Takéto otázky sa nám vírili hlavou. Boli sme dobrí a pani učiteľka povedala, že sa môžeme postaviť dozadu na koberec. Rozdelila nás do 4 skupín- včelích rojov. Ja, Lia, som bola s Matúšom, Paulínkou a Dávidom. Bola to zábava. Hra spočívala v tom, že sme včelie spoločenstvá. Každý roj má svoju kráľovnú. Na zem sme položili herný plán a rozmiestnili kartičky. Na každej kartičke bola napísaná úloha a počet medových kvapiek. Vyhráva skupina, ktorá má najviac medových kvapiek. Je najlepšie zásobená a pripravená na zimu. A tak sme začali hrať. Tak nás to bavilo, že moja trieda 6.B bola tichšie ako zvyčajne. A to je veľmi nezvyčajné. Začala 1. skupina, kde bola kráľovná Matúš. Dostali sme napr. kartičku a na nej bolo napísané približne toto: Pomenujte medonosné rastliny na obrázku. Za všetky správne odpovede si pridajte 4 medové kvapky. A takto to šlo ďalej: 1.,2.,3.,4. skupina a opäť 1. ... až do konca hodiny. Boli tam náročné, ale aj vtipné otázky ohľadom včiel, rastlín, medu...  Ale na kartičkách neboli len otázky. Boli tam aj oznámenia: Napr. Včelár vás prikŕmil cukrovou vodou. Pridajte si 3 medové kvapky. A však, neboli tam len takéto prívetivé kartičky. 3. skupina dostala kartičku a na nej bolo napísané niečo v tomto zmysle: Prišiel včelár a odobral vám med pre svoju potrebu. Bránite sa. Otočte sa zadkom k pani učiteľke, akoby ste ju chceli popichať. Odoberte si 3 medové kvapky. Chudáci, mali skóre -3. A takto sme sa hrali do konca hodiny. Bola to veľmi pekná skúsenosť a celá 6.B veľmi ďakuje pani učiteľke Iliašovej, že si dala námahu pripraviť si to pre nás a spraviť nám radosť.

Ďakujeme !

Liana Košová 6.B

  Interaktívnu hru: Kráľovstvo včiel sme si zapožičali od Centrum environmentálnej a etickej výchovy ŽIVICA a zapojili sme sa a podporili Projekt mestské včely. Hra oboznámila celú triedu ako žijú včely od jari až do zimy, čo všetko sa deje v úli, čo počas roka včely stretáva, čo im pomáha a čo im škodí. Žiaci hravou zábavnou formou pochopili celoročný cyklus života včely. Prostredníctvom interakcie na hernom pláne mali možnosť zažiť, čo včelám pomáha a čo im škodí. Žiaci sú po absolvovaní  hry schopní povedať, akými aktivitami môžu včelám pomôcť. Hru si na našej Základnej škole, Mariánska ulica 554/19, 971 01 Prievidza zahrali malí 6.A,B,C aj veľkí 8.A, ktorých to veľmi bavilo. Deti sa zasmiali, zatancovali si včelí tanec a dozvedeli sa veľa nových informácií: Včely sa dajú vďaka skvelému čuchu vytrénovať na hľadanie nášľapných mín a iných výbušnín. Majú 5 párov očí- 2 veľké zložené a tri jednoduché na vrchu hlavy a aj napriek tomu včela nevidí červenú farbu. Austrálsky vedec Adrian Dyer z univerzity v Melborne zistil, že včely dokážu rozoznať individuálne ľudské tváre. Med sa nekazí. Archeológovia našli tisícky rokov starý chutný med. A iné...

Mgr. Ľubomíra Iliašová

 

 

Projekt EKOROK

globe_green

V spolupráci s mestom Prievidza a firmou Nestlé podporujeme pozitívny vzťah detí k ekológii a životnému prostrediu.

Viac informácií

Projekt INFOVEK

logo_infovek

Zmyslom Projektu Infovek je pripraviť mladú generáciu pre život a uplatnenie sa v informačnej spoločnosti.

Viac informácií

Projekt LEGO Dacta

TrikeBase400

Robotická stavebnica v rukách našich detských "programátorov".

Viac informácií

Školské mlieko a ovocie

apple-g

Správna výživa je základom pre zdravie detí, lepšiu schopnosť sústrediť sa v škole a dosahovať lepšie výsledky.

Viac informácií